recuerdos-de-valladolid.reismee.nl

01-07-2021 tot 08-07-2021

Laten we verder gaan waar ik bij de vorige blog geëindigd was.

Vanaf 1 juli gaat Luca dus niet meer naar school, maar naar Summercamp. Hierdoor hoef ik Luca dus niet meer op te halen, omdat het met de bus veel te onpraktisch is.

Op 1 juli gingen we naar Salamanca, Sergio was samen met Fran het pak voor de trouwdag passen en Veronica ging met Mery mee om de trouwjurk te passen. Terwijl zij weg waren was ik in de speeltuin met de jongens aan het spelen en hadden we een lekker ijsje gegeten. In de avond had ik met Melissa afgesproken in het centrum van Salamanca, we hadden echt een super lekker hamburger gegeten bij The Good Burger. (Als je in Spanje bent en je wilt een lekker hamburger eten, ga zeker even kijken of er een TGB zit) Daarna hebben we een beetje rondgewandeld en in het parkje sprak een jongen ons aan omdat we Engels aan het praten waren. Samen met zijn vriendin begon hij een heel gesprek in het Spaans met Melissa, helaas is mijn Spaans nog steeds zoek ;-) Hij bood toen aan om van ons een foto te maken met de kathedraal op de achtergrond en die is nog best goed gelukt. Later op de avond gedag gezegd tegen Melissa, die gaat de 14de terug naar Schotland.

Na een niet super goede nacht in de logeerkamer bij Abuelo, gingen we buiten de deur ontbijten. Na het ontbijt gingen we samen met Fran en Mery naar een soort dinosaurus expositie. De jongens hadden hier de tijd van hun leven, de dino’s zagen er redelijk realistisch uit. Later op de middag hadden Veronica, Sergio, Fran en Mery een proefdiner voor de bruiloft. Ik had samen met de jongens geluncht en daarna Marco naar bed gebracht voor een dutje. Terwijl Marco sliep samen gespeeld met Luca. Om 17.00 kwamen ze weer thuis en was het al bijna tijd voor de voetbalwedstrijd van Spanje. Ze wonnen uiteindelijk na penalty’s en ik ben ietsjes meer doof geworden door het harde gegil. Na de voetbalwedstrijd gingen we terug naar Valladolid.

Op 3 juli waren Nana en Abuelo gezellig blijven eten en Nana bleef ook een nachtje slapen, we hadden kleine hapjes gegeten in de tuin. Op zondag 4 juli had ik niet super veel gedaan, het was best gek om te beseffen dat ik eigenlijk op die dag terug zou vliegen naar huis als ik niet besloten had een maand langer te blijven. Verder had ik alvast een beginnetje gemaakt aan mijn koffer voor een paar dagen Madrid. Maandag 5 juli ging ik in het centrum alvast wat informatie opzoeken voor een Covid test voor de terugreis, hier zijn de PCR testen €120,- dus duimen dat een Antigeen voldoende is want die is veel goedkoper. Daarna had ik een afspraak bij een masseur, omdat ik redelijk wat last van mijn schouder had. Nadat ik Marco had opgehaald en Luca thuis was afgezet om 16.00 gingen we lekker naar het zwembad de hele middag.

De rest van de week was niet super speciaal. Op donderdag kwam er een vriendje van Marco mee naar het zwembad. Zijn vader is hier in Valladolid een bekende voetbalspeler. Dus toen ook de ouders van het vriendje kwamen waren er redelijk wat mensen die naar ons keken/staarden. Ook was zijn babyzusje mee van 3 maandjes oud, echt heel lief! s’ Avonds hadden we een evenement bij de golfclub, iedereen was redelijk chique gekleed. Ik vond het redelijk saai, want niet iedereen sprak echt Engels en iedereen kende elkaar, behalve ik dan. Toen we bijna naar huis gingen bleek er sinds 3 dagen nog een au pair hier te zijn. Ook was er een gezin waarvan de moeder uit Engeland kwam, die vertelde dat ze mij wel vaker hadden gezien in Entrepinos. Zo eindigde de avond toch nog super leuk, samen met Jessamy (de andere au pair) en Polly en Jesus (het gezin waarvan de moeder uit Engeland komt) gingen we nog een soort after party doen bij vrienden van hun. Vooral veel gekletst met Jessamy om elkaar wat beter te leren kennen. Uiteindelijk gingen we pas rond 03.00 richting huis.

In de volgende blog vertel ik alles over de 6 dagen dat mijn moeder mij kwam bezoeken in Valladolid en onze avonturen in Madrid.

Ps. voor meer foto's check het fotoalbum!

Reacties

Reacties

Joop

Leuk verteld en vast een fijne terug reis en wat leuk dat je moeder er even was. Vermaak je nog even en tot ziens in Hoorn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!