recuerdos-de-valladolid.reismee.nl

Girls tripje naar Zamora

Zaterdag 29 mei

Mijn wekker ging lekker vroeg, 6.45uur, nog een keer alles checken en toen op naar de bushalte. Ik kreeg een kleine hartverzakking, want bij de bushalte stond dat de eerste bus pas om 8.00 zou gaan. Gelukkig kwam de bus gewoon om 7.30uur en was ik onderweg. Aangekomen op het station, de bus naar Zamora zou pas rond 8.30uur komen, nog even op een bankje gezeten en rustig mijn ontbijtje eten. IN de bus mijn kaartje gekocht, een plekje gezocht en op naar Zamora. Onderweg was ik een paar keer in slaap gevallen, oepss. Toen ik om 10.00uur aankwam in Zamora moest ik nog maar even wachten op de bus van Danni en Melissa.

15 minuutjes lopen naar ons hotel. Inchecken en naar de, best grote en nette kamer; 2 badkamers; 1 met douche, toilet en wastafel en de andere met een toilet en wastafel. Ook waren er 2 tweepersoonsbedden, een bank en een minikoelkast. We hadden een beetje gerelaxt in de hotelkamer en rond 12.00uur gingen we naar het centrum.

In een super leuk gekleurd straatje hielden we een soort van kleine fotoshoot. Daarna hebben we een beetje rondgelopen door het centrum en wat kerkjes bezocht. Ook zijn we naar 2 museums geweest en hebben we nog meer foto’s gemaakt. Rond een uur of half 2 gingen we op zoek naar een plekje voor lunch, het werd een pizza restaurantje aan Plaza Mayor. Heerlijk gegeten en toen weer op pad. We zijn naar de kathedraal gelopen en hadden daar wat foto’s gemaakt. Toen weer teruggelopen naar Plaza Mayor, een ijsje en een smoothie gehaald.

Rond 17.30uur zijn we terug naar het hotel gegaan voor een kleine siësta. Danni en Melissa hadden ook echt geslapen, ik had gewoon een beetje gerelaxt. Om 20.00uur hebben we ons opgefrist voor de avond. Het centrum weer in en een hapje gegeten. Daarna door naar een barretje waar we een drankje deden en een paar shotjes. Het is zo gek om te zien dat hier in Spanje het uitgaansleven gewoon doorgaat, wel met regels, maar toch redelijk normaal. Er waren een paar jongens die tegen mij in het Spaans begonnen te praten waarop ik zei; ‘’no hablo espanol’’ en toen zeiden ze dus ‘’oh we love that’’. Vervolgens volgden ze ons naar onze tafel en begonnen ze een heel gesprek met ons over van alles en nog wat. Om 00.00uur moesten we naar buiten, want de regels zijn dat je dan niet meer ergens binnen mag zitten. Wel mag je dan nog tot 01.00uur buiten zitten. Om 00.45uur zijn we naar het hotel teruggelopen en was het tijd om te gaan slapen.

Zondag 30 mei

Omdat we gisteravond uit geweest waren en uiteindelijk pas rond 02.00uur lagen te slapen hadden we vanochtend dus heerlijk uitgeslapen tot 10.30uur, langzaam de dag begonnen. Even gedoucht en toen spullen ingepakt. Bij een bakkertje in het centrum een chocoladebroodje en een croissantje gehaald voor ontbijt.

Daarna zijn we naar de kathedraal gelopen, waar allemaal oude auto’s voor stonden, super leuk. We zijn er ook in geweest, heel mooi. Bij onze volgende stop: het kasteel konden we ook naar binnen. Er was alleen niet echt veel over van binnen, enkel een paar muren. Het was wel heel mooi, ook helemaal naar de top van het kasteel gelopen. Daar had je super mooi uitzicht over de kathedraal en de rest van de stad. We hebben een korte pauze gehouden in het parkje van het kasteel. Vanaf daar zijn we naar de brug gelopen en deze overgestoken opzoek naar een restaurantje voor de lunch. Er was 1 restaurant, maar die zat helemaal vol. Rondom het restaurant had je allemaal picknick tafels, daar konden we gaan zitten met het eten wat we besteld hadden bij het restaurant. Na de lunch hadden we wat kaart spelletjes gedaan aan het water en genoten van het uitzicht. Ondertussen was het alweer 17.00uur en liepen we weer terug over de brug naar het centrum. Hier hebben we een lekker ijsje gehaald en als afsluiter van het weekendje nog een drankje op het terras.

Rond 19.00uur terug naar het hotel om onze spullen op te halen en even te relaxen. Om 19.45uur zijn we naar het busstation gegaan, want Melissa en Danni’s bus vertrok om 20.00uur. Ook alvast gedag gezegd tegen Danni, want die is hier nog maar 3 weekjes en we weten niet of we voor die tijd nog een keer afspreken.

Nadat hun in de bus zaten ging ik even een hapje eten bij de Burger King en heb ik ongeveer nog een uur gewacht op mijn bus. Die kwam om 22.10uur en uiteindelijk was ik om 23.45uur terug in Valladolid. Veronica haalde mij op met de auto en onderweg naar huis vertelde ik hoe het weekendje was geweest. Ze vertelde dat de jongens me nog waren komen zoeken, maar dat ik niet in mijn kamer was. En dat Luca tijdens het avondeten zei; ‘’but what about Zoë? she’s not here yet.’’ Dat ik toch al werd gemist, echt super lief! Al merkte ik daar de volgende ochtend tijdens het opstaan en helpen klaar te staan voor school weinig meer van, hahaha kids!

*Voor meer foto's check het fotoalbum*


Reacties

Reacties

Joop

Wateen leuk tripje Zoė en leuk dat je die vriendinnen bij je had is toch gezelliger. Wij blij dat je je goed vermaakt. Veel werk plezier en blijf gezond. Love YouTube.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!