recuerdos-de-valladolid.reismee.nl

Week 6, 02-05-2021 tot 08-05-2021

Hey iedereen,

Hier is dan blog nummer 2 van de 3; week 6, 02-05-2021 tot 08-05-2021. Veel leesplezier!

Zondag 2 mei

Het was vandaag Spaanse Moederdag, dus gingen we naar Leon waar de moeder van Veronica woont. Klaargemaakt voor de dag, ontbeten en om 12.15 gingen we naar Leon.

Om 14.00 kwamen we aan en werd ik in het centrum afgezet. Eerst ging ik naar de kathedraal, hier heb ik een kleine angst overwonnen en iemand anders gevraagd een foto van mij te maken. Vanaf de kathedraal ging ik naar Plaza Mayor. Daarna ging ik opzoek naar een supermarkt die open was, want in Spanje zijn zo goed als alle winkels dicht op zondag.

Rond 15.30 ging ik opzoek naar een restaurantje om te lunchen, dit bleek echter moeilijker dan gedacht. Vanwege Moederdag zat elk restaurant eigenlijk wel vol of hadden ze een soort van wachtlijst. Gelukkig vond ik uiteindelijk een pizzeria die nog plek had, het was dezelfde als in Valladolid. Heerlijk geluncht met een pizza en een cola. Het was wel een beetje ongemakkelijk aangezien ik het gevoel had dat iedereen naar mij keek, zo alleen aan een tafel en verder alle tafels met families. Na de lunch een ijsje gehaald vlakbij de kathedraal. Nog even wat winkels in die wel open waren en toen was het alweer bijna 18.00.
Veronica kwam mij ophalen met de auto, Sergio opgehaald en onderweg naar huis.

Maandag 3 mei

De wekker ging lekker vroeg. Naar boven, het ontbijt van de jongens gemaakt en door naar boven om ze wakker te maken. Aangekleed, bedden opmaken en de jongens in de auto gezet. Daarna zelf ontbeten en me klaargemaakt voor de rest van de dag.

Rond een uur of 12.00 naar de supermarkt gegaan. Terug thuis 2 wasjes opgehangen en lunch gemaakt. Om 16.30 de bus naar school genomen en Marco en Luca opgehaald.

Thuis de jongens omgekleed, een glas melk gegeven en op naar buiten. Toen kwam er ruzie over wie van de twee de speelgoed motor mocht. Luca had hem net iets eerder, dus Marco was boos. Uiteindelijk koos Marco gelukkig voor iets anders om mee te spelen. Om 20.00 tijd voor de douche, na de douche vond ik bij Luca een luis in zijn haren, spontaan kreeg ik ook jeuk. Meteen verteld toen Veronica thuis kwam, zij zou hem meteen behandelen vanavond. Als avondeten hadden we Spaanse tortilla, gemaakt door Nana. Na het eten mijn eigen haar uit voorzorg ook behandeld, ook al had ik bij mezelf gelukkig niets gevonden.

Dinsdag 4 mei

Om 7.00 was het tijd om op te staan. Ontbijt gemaakt, jongens wakker maken, aankleden, bedden opmaken en op naar school. Zelf rustig ontbeten en klaargemaakt voor de dag, voor het eerst een rokje aan zonder panty. De rest van de ochtend heerlijk serie gekeken en gerelaxt.

Rond 14.00 lunch gemaakt; rijst met tomaatjes en druiven als toetje. Heerlijk in het zonnetje geluncht en in mijn boek gelezen. Na 45 minuten werd het toch wel erg warm in de zon, dus verplaatst naar de serre.

Toen alweer onderweg naar de bushalte, zag ik de bus voor mijn neus wegrijden… Dus dat zou betekenen dat ik 30 minuten moest wachten op de volgende. Gelukkig kwam er nog een bus 5 minuutjes later. Jongens opgehaald, thuis omgekleed en een glas melk gegeven. Daarna op de step naar de speeltuin. Hier hebben de jongens heerlijk gespeeld de hele middag, als afsluiter een lekker ijsje gehaald. Terug naar huis en meteen door naar de douche. Vandaag wat eerder dan normaal, zodat ik precies om 19.50 klaar was en op mijn laptop de dodenherdenking kon volgen. Als avondeten hadden we een super lekkere pasta pesto.

Woensdag 5 mei

Vanochtend werd ik voor mijn wekker al wakker, doordat ik best wel wat buikpijn had. Naar boven ontbijt maken, paracetamol genomen, jongens klaargemaakt, bedden opgemaakt en op naar school. Zelf ontbeten en nog heel even terug mijn bed in. Om 11.30 mezelf klaargemaakt en een heerlijk relaxte ochtend gehad.

Om 15.00 lunchen met (alweer) pasta pesto en als toetje een bakje druiven. Nog even wat tv gekeken en om 16.30 de bus naar school om de jongens op te halen samen met de oppas van Borga, Rikki en Cathalina. De jongens snel omgekleed thuis en op naar de speeltuin waar Borga, Rikki en Cathalina waren. Ze hebben zich super vermaakt de hele middag en ik genoot lekker van het zonnetje. Rond 20.00 was het tijd voor de doucheroutine en als avondeten hadden we pizza.

Donderdag 6 mei

De ochtend verliep weer zoals alle andere ochtenden. Nadat de jongens naar school waren, ging ik zelf ontbijten en heb ik me klaargemaakt voor de rest van de dag. Beetje tv gekeken en in mijn boek gelezen. Om 15.00 lunchen met rijst en tomaatjes met als toetje een sinaasappel. Nog wat meer gelezen en om 16.30 de bus naar school.

Vandaag naar de bibliotheek na school. Onderweg zagen we nog een mini slang, helaas rolde hij zich op toen ik net een foto wou maken. Nieuwe boeken gehaald en een boek voor mezelf gehaald om toch een beetje Spaans te leren. Daarna tijd voor een snackbreak; melk en een koekje voor de jongens. de rest van de middag hebben ze heerlijk gespeeld in de speeltuin naast de bibliotheek.

Rond 19.45 was het tijd om naar de bus te gaan, reed de bus voor onze neus weg.. 30 minuten wachten op de volgende, gelukkig was het lekker weer. Uiteindelijk waren we pas om 20.30 thuis, dus snel naar de douche. En als avondeten hadden we een soort van wraps met kaas en kip erin.

Vrijdag 7 mei

Lekker vroeg opstaan, ontbijt gemaakt, jongens klaargemaakt, bedden opgemaakt en op naar school. Zelf nog heel even terug mijn bed in, om 10.00 mezelf klaargemaakt. Om 11.00 nam ik de bus naar het centrum, zonder enig idee te hebben wat ik zou gaan doen.

Beetje rondgewandeld en gewinkeld. Toen bij de supermarkt meloen en een croissantje gehaald en deze opgegeten in het park. Rond 15.00 op zoek gegaan naar een leuk restaurantje om te lunchen. Ik eindigde bij een super leuk uitziend restaurant; La pepita burger. Ik bestelde een super grote, maar lekkere hamburger. Wel moest hij nog even terug naar de keuken, omdat hij voor mij toch te ‘’rauw’’ was. Dit was gelukkig geen probleem. Als toetje had ik 2 bolletjes ijs, eigenlijk wou ik de brownie maar toen ik iemand anders hem zag bestellen bleek hij heel groot te zijn en ik zat toch wel erg vol van de burger. Dus ik ga zeker nog een keer terug om de brownie te proberen.

Na de lunch nog wat rondgewandeld, even in het zonnetje gezeten in het park. En om 17.00 nam ik de bus weer terug, thuis even bij komen van het vele wandelen. Rond 20.00 kreeg ik een appje dat Veronica, Sergio en de kids niet thuis kwamen om avond te eten, want ze waren bij Veronica’s oma. Even een pizza gemaakt voor mezelf en toen redelijk vroeg mijn bed in.

Zaterdag 8 mei

Uit kunnen slapen tot 9.00, klaar maken, ontbijten en de bedden opgemaakt van de jongens. Samen met de jongens onderweg, eerst heel even langs de supermarkt. Toen kwamen we Sergio en Veronica tegen, die waren een koffietje aan het doen. Zelf ook even snel wat gedronken en toen op naar de bushalte.

Aangekomen bij Campo Grande hebben de jongens heerlijk gespeeld op de klim/speeltoestellen. Beetje rondgelopen in het park, pauwen en eekhoorns gezien. Een kleine pauze voor een koekje en wat drinken. En om 12.30 namen we de bus naar Vallsur, hier waren Veronica en Sergio. Vanaf daar met de auto naar de Macdonalds om te lunchen.

Na de lunch bleef ik in Rio shopping, die zit namelijk naast de Macdonalds. Als eerst even naar de Nike outlet gegaan, hier kon je alleen niet passen. Toch 2 dingen gekocht in de hoop dat ik in een andere winkel kon passen. De eerste de beste winkel waar je kon passen gevonden, even wat random kleding gepakt en op naar de pashokjes. Helaas was het broekje wat ik had gekocht te klein, dus die moest ik terugbrengen. Nog naar wat andere winkels geweest en ik wou ook nog naar de Primark, maar de rij was ruim 30 minuten wachten. Dus op naar de bushalte en terug naar huis.

Thuis even gekletst met Veronica en ook met de jongens. De rest van de middag de foto’s van vanochtend in het park gedownload en bekeken. Beetje serie gekeken en om 21.00 avondeten; kippensoep. Nog Mamma Mia gekeken en daarna gaan slapen.

Zie fotoalbum voor meer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!