recuerdos-de-valladolid.reismee.nl

Week 5, 25-04-2021 tot 01-05-2021

Hoi allemaal,

Het heeft even geduurd maar ik heb weer een nieuwe blog geplaatst! Er komen nu 3 blogs na elkaar online, omdat het een beetje veel is voor 1 blogpost. Dus bij deze nummer 1: week 5, 25-04-2021 tot 01-05-2021. Veel leesplezier!

Zondag 25 april

Vandaag had ik heerlijk uitgeslapen tot 11.00, rond 12.00 pas ontbeten. Daarna lekker serie gekeken en niet zoveel gedaan. Mezelf aangekleed en klaargemaakt voor de rest van de dag.

Lucia en haar ouders kwamen hier gezellig lunchen. Vooraf was er een soort kaasplankje met kaas en rauwe ham. Daarna hadden we roasted patatoes, gemengde groente en 2 soorten vlees.

Na de lunch weer terug naar mijn kamer, beetje serie gekeken en een niet geplande siesta gehouden. Om 20.30 hadden we de wekelijkse meeting. Ze zijn nog steeds erg tevreden met mij. Vooral het feit dat ik echt onderdeel ben van het gezin. Als avondeten hadden we worstjes en salade.

Maandag 26 april

Vanochtend begon ik de dag met een lekkere douche, daarna naar boven om het ontbijt klaar te maken. Jongens wakker maken, aankleden en de bedden opgemaakt.

Met de bus naar het winkelcentrum Vallsur gegaan. Een heerlijk croissantje gehaald en nog even wat gewinkeld. Boodschappen gehaald bij de Carrefour en alvast kijken naar ingrediënten voor Luca zijn verjaardagstaart. Met de bus weer terug naar huis, geluncht met leftovers van gisteren en als toetje aardbeien.

Nog een beetje netflix gekeken en om 16.30 de jongens opgehaald van school. Hele middag lekker gespeeld in de playroom.

Dinsdag 27 april

Fijne koningsdag voor iedereen in Nederland! De ochtend begon wat minder voor mij, veel last van buikpijn. Naar boven ontbijt maken, de jongens wakker maken, aankleden, samen ontbijten, bedden opmaken en de jongens in de auto gezet. Terug mijn bed in met een paracetamolletje en proberen nog een beetje te slapen. Door de klusherrie bij de buurvrouw en de buikpijn lukte dit helaas niet heel goed.

Om 12.30 nam ik de bus naar Hola market, dit is een winkel waar ze echt van alles verkopen. Hier kocht ik een cadeautje voor Luca zijn verjaardag en een kaars voor op de taart. Daarna ging ik door naar Vallsur voor de Carrefour. Alle ingrediënten voor de taart gehaald en lunch voor mezelf. Ik was pas om 15.15 thuis dus een beetje snel lunchen, want om 16.30 moest ik alweer de bus nemen naar de school van de jongens.

Terug thuis met de jongens even omgekleed, glas melk en een koekje en lekker in de tuin spelen. Abuelo kwam ook nog heel even en we waren verplaatst naar de playroom vanwege de regen. Om 20.00 was het tijd voor de douche en daarna als avondeten hadden we kippensoep.

Woensdag 28 april

Om 7.00 ging de wekker weer, tijd om op te staan. Op naar boven om het ontbijt klaar te maken voor de jongens. Door naar boven, jongens wakker maken en aankleden. Bij Marco ging het vanmorgen een beetje moeizaam. Bedden opmaken, jongens in de auto en op naar school. Even mijn series teruggekeken op de laptop. Even naar de supermarkt om cruslie te halen, want het brood hier is lang niet zo lekker als in Nederland. Ook even de traktatie voor Luca gehaald; kitkats en drinkpakjes chocomel. Thuis geluncht en nog even een beetje tv gekeken. Om 16.30 de bus naar school genomen.

Vanaf school met de bus richting de bibliotheek. Onderweg naar de bibliotheek bleek het te gaan regenen dus even iets sneller lopen. Eenmaal boven bij de bibliotheek aangekomen, bleek hij dicht vandaag…. Dus daar gingen we weer, heel snel naar de bushalte voor het zou losbarsten. We waren echt net op tijd bij de bushalte, helaas wel de bus net gemist. Schuilend voor de regen de jongens een pakje melk en een koekje gegeven. Thuis de jongens omgekleed en heerlijk gespeeld in de playroom. Rond 19.30 douchen en de jongens eten gegeven, daarna aten Veronica, Sergio en ik.

Donderdag 29 april

Vanochtend werd ik helaas niet zo lekker wakker; misselijk en ook weer buikpijn. Maar ja we moeten toch de jongens klaarmaken. Dus op naar boven even een paracetamol genomen en het ontbijt klaargezet. Jongens wakker gemaakt en aangekleed, bedden opgemaakt en de jongens in de auto gezet. Zelf nog maar even terug naar bed gegaan in de hoop dat ik me daarna wat beter zou voelen.

Ik werd pas om 13.00 wakker, oeps! Gelukkig voelde ik me al wel beter dan vanochtend. Om 14.00 mijn ontbijt/lunch gemaakt; 2 broodjes en een klein bakje yoghurt met cruslie. Daarna maar even aangekleed en om 16.30 Marco opgehaald van school. Luca had vanmiddag een afspraak bij de opticien, dus die ging met Veronica mee. Op naar huis, omkleden en lekker gespeeld in de playroom.

Om 19.30 kwam Luca weer terug, nog heel even gespeeld en toen op naar douche. Die ging vandaag iets minder soepel. Avondeten en nog even overlegd hoe de dag er morgen uitgaat zien ivm Luca zijn verjaardag.

Vrijdag 30 april

Luca is vandaag jarig, maar de dag begon precies hetzelfde als altijd. Lekker vroeg opstaan, ontbijt maken iets specialer dan normaal, jongens wakker maken, aankleden, bedden opmaken en toen naar school. Toen zelf ontbijten en me klaar gemaakt voor de dag.

Rond 12.00 begonnen aan Luca zijn verjaardagstaart, dit was nog best een gedoe. Hier thuis hebben ze geen mixer, gelukkig mocht ik die van de buurvrouw lenen. Ook stond alle uitleg natuurlijk in het Spaans, dus moest ik eerst alles zien te vertalen naar het Nederlands. Maar gelukkig kwam het uiteindelijk allemaal goed en kon de taart de oven in. Terwijl de taart in de oven zat heb ik een beetje geknutseld in mijn scrapbook. Taart uit de oven, laten afkoelen, gevuld met slagroom en aardbeienjam en in de koelkast. Tijd voor lunch; rijst met wat komkommer. Daarna was het tijd om de taart te versieren; witte chocolade met kleurstof en smarties.

Nog even wat tv gekeken en rond 17.30 kwam iedereen thuis, ook was er wat visite. Wat lekkere hapjes en toen was het tijd voor de taart. Luca en de rest vonden hem super mooi en gelukkig ook heel lekker. Cadeautjes gegeven en ook deze vielen in de smaak.

Daarna ging ik lekker relaxen in mijn kamer. Rond 21.45 gingen we lekker avondeten; pizza.

Zaterdag 1 mei

Een beetje uit kunnen slapen en toen mezelf klaar gemaakt en ontbeten. Samen met Luca naar het cafeetje naast de kiosk, want daar waren Veronica, Sergio en Marco. Heerlijk genoten in het zonnetje. Om 12.30 gingen we terug naar huis en zat mijn werkdag erop.

Als lunch hadden we spaghetti bolognese. Na de lunch lekker relaxen, beetje netflix gekeken. Om 21.30 was het tijd om avond te eten, we hadden omelet met salade en als toetje een stukje taart.

Voor meer foto's, zie fotoalbum!

Reacties

Reacties

Joop

Hallo Zoè weer een leuk verslag je bent lekker bezig en je ervaart jewel gelukkig. Nou succes verder en hou je taai. Met een knuffel van ons uit het regenachtige Hoorn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!