recuerdos-de-valladolid.reismee.nl

Week 4, 18-04-2021 tot 24-04-2021

Zondag 18 april

Vanochtend heerlijk kunnen uitslapen tot 11.00, rustig de dag begonnen. Ontbeten met het laatste beetje hagelslag wat ik had meegenomen uit Nederland.

Om 13.30 mezelf klaargemaakt voor de dag, om 14.00 naar de golfclub gelopen want daar zouden we samen met vrienden van Veronica en Sergio lunchen. Als lunch had ik een kipschnitzel met patat, helaas was de kipschnitzel eerst niet gaar.. maar werd super snel opgelost gelukkig. Als toetje een lekker chocolade cornetto.

Rond 17.00 ging ik terug naar huis, de rest bleef nog langer. Wat Spaans huiswerk gemaakt en Netflix gekeken. Om 20.15 avondeten pasta met tomatensaus, abuelo at ook mee.

Maandag 19 april

Opstaan was weer redelijk moeilijk vanochtend. Ontbijt maken voor de jongens en mezelf. Naar boven om de jongens wakker te maken, aan te kleden en de bedden op te maken. Toen ontstond er een klein incidentje met Veronica, het bed van Marco was niet goed opgemaakt. Dus haalde ze alles er af en moest ik het opnieuw doen. Jongens naar school, ik mezelf klaargemaakt en mijn bed verschoond.

Om 9.00 nam ik de bus naar het centrum, op naar de Spaanse les. Veronica had voor het weekend nog even gemaild en zou rond 10.00 ook even bellen met de directeur. Tijdens de les ging het nog steeds niet super. Zo moest ik Spaanse zinnen maken, maar ik heb 0 woorden kennis dus is zo’n opdracht onmogelijk. Na de les had ik een gesprek met Alicia en de docent. Dit gesprek verliep niet heel prettig. Ze zeiden onder andere dat als ik niet in een groepsles functioneer, ik maar privé lessen moet gaan volgen. Verder zeiden ze ook dat ik niet genoeg effort had gestopt in de lessen/stof. Toen ben ik snel naar buiten gelopen en moest ik toch wel even huilen.

Terug thuis serie gekeken en even met mama gebeld over de hele situatie. Om 15.15 lunchen met pasta. En toen om 16.30 de jongens ophalen, hele middag lekker in de playroom gespeeld. Doucheroutine en daarna Veronica verteld over het incident met de taalschool. De taalschool had blijkbaar al een mailtje gestuurd naar Veronica, met daarin o.a. nogmaals dat ik te weinig effort er in had gestopt. Toen besloten dat ik ga stoppen met de Spaanse les en opzoek ga naar een nieuwe taalschool of plek waar ik Spaans kan leren.

Avondeten, we aten salade en kipspiesjes. Toen deed ik nog een paar dingetjes niet goed, het doekje was niet dik genoeg zodat we hem beiden konden gebruiken. Ook moest ik de stoelen weghalen anders kon ik niet goed genoeg vegen, pfff.

Al met al was vandaag niet echt een top dag.

Dinsdag 20 april

Vroeg opstaan, ontbijt maken, jongens wakker maken en aankleden. Nadat de jongens naar school waren nog even terug mijn bed in en serie gekeken. Om 12.00 douchen en klaarmaken voor de rest van de dag. Toen om 14.00 lunch maken, pasta pesto. Ik had veel te veel gemaakt dus de komende dagen kan ik er ook nog van eten.

16.30 de jongens ophalen. Thuis de jongens omgekleed en toen buiten gespeeld. Daarna tijd voor de doucheroutine en eten ‘’maken’’, quiche opwarmen in de oven. Tijdens het eten klaarmaken vertelde Veronica dat ze eigenlijk niet zo blij was met het feit dat ik buiten had gespeeld met de jongens. De afgelopen dagen had het namelijk geregend, dus had ze net alle schoenen en jassen schoon moeten maken.

Tijdens het eten vertelde ze dat we zaterdag naar Salamanca gaan, dus dat is super leuk. Na het eten ben ik toch maar het gesprek aangegaan met Veronica. Ze was blij dat ik het gesprek aanging over wat mij dwars zit. En vertelde dat ze het allemaal niet boos had bedoeld, maar dat het misschien wel zo overkwam en dat dat haar speet. Toen zei ze ook dat we naar Salamanca gaan omdat ze zag dat ik wat ‘’down’’ was deze 2 dagen. Gelukkig alles uitgepraat en opgelost.

Woensdag 21 april

De ochtend verliep zoals alle andere. Nadat de jongens naar school waren heb ik lekker rustig ontbeten en toen serie gekeken.

Rond 15.00 belde travelactive, ze hadden een mailtje gehad van de partner organisatie met daarin dat het niet zo lekker ging hier. Dit vond ik nogal bijzonder en niet zo fijn, aangezien in mijn ogen het gisteren was opgelost. Dit maakte bij mij ook weer wat emoties los, met mama gebeld en die heeft travelactive even teruggebeld en de situatie nog een keer uitgelegd en ook gevraagd wat er precies in het mailtje stond.

Geluncht met de pasta van gisteren en toen was het alweer tijd om Marco en Luca op te halen. We gingen vandaag weer naar de bieb in Simancas. Even een pakje melk en wat lekkers en toen op naar de bibliotheek. Nieuwe boeken meegenomen en nog even in de speeltuin gespeeld.

Met de bus terug naar huis, we kwamen rond 19.30 terug dus meteen door naar de douche. Na de douche nog een keer gepraat met Veronica over het feit dat ik gebeld werd vanmiddag. Het weer uitgepraat en het opgelost. Risotto gegeten en toen stuurde Danni een appje dat ze zaterdag helaas niet kan komen als ik in Salamanca ben.

Donderdag 22 april

Vanochtend weer vroeg opstaan, ontbijt maken, de jongens wakker maken en aankleden, bedden opmaken en op naar school. Zelf ontbeten en toen nog even serie gekeken. Aangekleed, was opgehangen en travelactive nog even teruggebeld om te vertellen dat het allemaal is opgelost.

15.00 lunchen en toen om 16.30 de jongens alweer ophalen, even naar de supermarkt en toen thuis omkleden en toen was Marco er ineens klaar mee en begon hij te huilen en was niks meer goed. Met Luca naar beneden gegaan voor een glas melk. Even later kwam Marco gelukkig ook beneden, hem ook een glas melk gegeven en toen op naar de playroom. Twister gedaan, ook al snapte Marco het idee niet helemaal, domino en toen ging het niet zoals Luca wilde dus begon hij te huilen. Op naar de doucheroutine en daarna tijd om avond te eten, we aten pizza.

Vrijdag 23 april

Ik kon lekker uitslapen vandaag tot 10.00, gedoucht, klaargemaakt en ontbeten. Om 11.30 begon mijn ‘’werkdag’’, was opgehangen, gespeeld met de jongens. Marco was het er niet zo mee eens dat Veronica en Sergio boven aan het werk waren, dus begon hij te huilen.

Om 14.45 lunch maken samen met de jongens, Veronica en Sergio gingen samen ergens anders lunchen. We aten pasta en als toetje een lekker ijsje. Marco naar boven gebracht voor zijn middagdutje en Luca op de Ipad terwijl ik een serie keek op mijn laptop. Om 18.00 werd Marco wakker en gingen we naar de kiosk om wat lekkers te halen. Rond 19.45 kwamen Veronica en Sergio terug dus ging ik lekker relaxen. Als avondeten hadden we kippensoep en kipfingers.

Zaterdag 24 april

De wekker ging om 9.00, klaar maken voor de dag en ontbijten. Om 10.30 reden we richting Salamanca. 1.5 uur later kwamen we aan en werd ik afgezet bij plaza España, daar wachtte Melissa op mij. We zijn naar plaza Mayor gelopen en naar de kathedraal, vanaf de kathedraal gingen we naar de Roman bridge. Hier hebben we wat foto’s gemaakt en toen gingen we naar terug naar het centrum. Onderweg kwamen we langs een soort pleintje met mooie bloemen bogen, ook hier hebben we wat foto’s genomen.

Daarna gingen we naar een wijk met allemaal graffiti kunstwerken op de muren, ook daar weer foto’s gemaakt. Toen zijn we terug gelopen naar plaza Mayor en gingen we opzoek naar een plek om te lunchen. Danni kwam samen met één van haar hostkids met ons lunchen. Ik had een hamburger met patat, was echt super lekker, behalve dat de hamburger best rood gebakken was wat niet helemaal mijn ding is. Na de lunch hebben we een ijsje gehaald en toen zijn we naar wat winkels gegaan.

Toen moesten Melissa, Danni en haar hostkid weer terug naar huis, dus ging ik nog even in mijn eentje door het centrum lopen. Nog een mooie ansichtkaart gekocht voor in mijn scrapbook en toen gevraagd of Veronica me weer kon ophalen. Veronica en Mary kwamen me ophalen, we gingen nog even langs el Corte Inglès en daarna naar de speeltuin waar Marco, Luca en Sergio waren. Daarna op naar huis, als avondeten hadden we ceasar salade en een stukje vlees.

Het was dus niet echt mijn week maar het is opgelost door een paar goede gesprekken. Het valt niet altijd mee in een land waar ik de taal niet spreek en zij de mijne niet. Ook door Corona is het niet gemakkelijk om nieuwe contacten op te doen en ik kan alleen in mijn vrije weekend naar de meiden die ik heb ontmoet uit Salamanca, dat is met de bus toch zo’n 2 uur rijden. Maar gelukkig is het contact met de jongens goed en vind ik het au pair zijn ook leuk. Helaas is het weer nog steeds een beetje wisselvallig, het zou leuk zijn als de zon elke dag schijnt. Dan kan ik in mijn vrije tijd leuke dingen ondernemen.

Voor meer foto's, zie het fotoalbum!

Reacties

Reacties

Joop

Wat een temperament week voor je schat maar het zit wel eens tegen en dan weer mee, verstandig dat je de gesprekken aangaat om het een en andere recht te zetten en inderdaad het taal verschil geeft nog wel eens problemen en twee verschillende personen en mentaliteit maar bijt maar goed van je af op een nette manier. Valt niet altijd mee maar kop op je leert hier heel veel van. Veel liefs uit het koude kikkerland en we houden van je dikke en stevige kus van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!