recuerdos-de-valladolid.reismee.nl

Week 3, 10-04-2021 tot 17-04-2021

Zaterdag 10 april

Vanochtend had ik redelijk kunnen uitslapen, om 8.30 ging de wekker. Ontbijt gemaakt voor de jongens en terwijl zij zaten te ontbijten ging ik boven de bedden opmaken. Een ontbijtje voor mezelf gemaakt en toen op naar de speelkamer. Hier hebben we de hele ochtend lekker gespeeld, we hebben memory gedaan, gepuzzeld en blokkentorens gebouwd. Tussen het spelen door heb ik nog even een was opgehangen en om 12.30 zat mijn werkdag er alweer op.

Als lunch hadden we vandaag broccoli, geroosterde aardappelen en ribs, eigenlijk wel een typisch Nederlandse, aardappelen, groenten en vlees, maaltijd. Na de lunch heb ik niet veel gedaan, beetje Netflix gekeken en een kleine powernap die niet gepland was…

Om 21.00 was het tijd om avond te eten, een quiche met courgette, ui, spekjes, prei en nog wel wat meer erin. Als toetje een lekkere sinaasappel.

Zondag 11 april

Vandaag had ik heerlijk lang uitgeslapen tot 11.00, om 12.00 ontbeten en mezelf klaargemaakt voor de dag. Rond 13.00 naar de golfclub gelopen, want daar zaten Veronica, Sergio en de kids een drankje te doen met een ander gezin. De man van dit andere gezin vertelde dat hij een keer in Nederland was geweest. Terwijl hij in Nederland was is hij in 4 dagen ongeveer 3x aangezien als Jan Dulles van de 3js. Op sommige foto’s zag je de vergelijking wat meer dan op andere.

Om 15.30 gingen we thuis lunchen met kip en patat. En na de lunch heb ik lekker helemaal niks gedaan. Om 19.00 hadden we een soort meeting om te bespreken hoe de eerste week was gegaan. En als avondeten hadden we leftovers van gisteren, quiche.

Maandag 12 april

Wekker ging weer lekker vroeg, 7.00, douchen en aankleden. Toen naar boven om het ontbijt van de jongens klaar te maken. Marco en Luca wakker gemaakt, aangekleed, naar beneden en samen ontbeten met de jongens.

Om 9.00 nam ik de bus naar het centrum, ik had namelijk mijn eerste Spaanse les vandaag. Ik was 15 minuten te vroeg, maar dat was niet zo erg. Samen met een Amerikaans meisje volg ik de les, zij is hier alleen al sinds september en is dus al veel verder in haar Spaans. De docent is wel aardig, soms praat ze alleen te veel in het Spaans tijdens de uitleg. Ook begonnen we voor mijn gevoel niet bij het begin, want dit heeft het andere meisje al gehad. Hierdoor heb ik best veel zelfstudie te doen.

Op de terugweg van Spaanse les even een schrift gekocht, want die had ik niet. Thuis geluncht met pasta. Na de lunch begonnen met mijn huiswerk en toen was het alweer 16.30 dus tijd om de jongens op te halen. Dit ging super goed net zoals de rest van de middag/avond. We hebben buiten en binnen gespeeld en om 20.00 was het tijd voor de douche. Om 20.30 nuggets klaargemaakt voor de jongens en wij aten gnocchi met pesto vulling. Na het eten nog even huiswerk gemaakt tot 22.30 en toen maar gaan slapen.

Dinsdag 13 april

Opstaan was vanochtend niet zo makkelijk. Snel naar boven om het ontbijt te maken, kids wakker maken en aankleden, bedden opmaken en toen gingen de jongens naar school.

Zelf nog even gerelaxt in bed en verder gegaan met mijn huiswerk en om 12.00 ontbeten. Daarna weer verder met mijn huiswerk. Om 15.30 lunchen en de jongens weer ophalen om 16.30, Marco was vandaag echt super enthousiast om mij te zien. Met de bus terug naar huis, in de bus vroeg een mevrouw aan mij ‘’zijn dit jouw kinderen?’’ (maar dan in het Spaans) dus ik deed net of ik het niet begreep, want dacht echt mmm pardon beetje onbeleefd. De hele busrit bleef de mevrouw zich maar omdraaien om af en toe te kijken naar ons.

Thuis de jongens omgekleed en een glas melk gegeven. Toen op naar de speelkamer, want het regende. Om 20.00 tijd voor de doucheroutine en om 21.00 tijd om te eten, pasta met ceasar salade.

En alsof ik de afgelopen 2 dagen nog niet genoeg huiswerk had gemaakt, van 21.30 tot 23.30 nog meer huiswerk gemaakt. Helaas is het nog niet af..

Woensdag 14 april

Om 7.45 naar boven, ontbijt neerzetten, Marco en Luca wakker maken, aankleden, hun bedden opmaken en spullen klaarleggen voor vanmiddag.

Om 9.00 nam ik weer de bus naar het centrum, even snel langs de supermarkt een flesje water gehaald en toen op naar de Spaanse les. Vandaag ging het nog steeds niet zo lekker, de docent bleef nog steeds veel Spaans praten wat ik dan niet begrijp. Na de les heb ik dit uitgelegd en verteld waar ik tegenaan loop nu, maar had niet echt het idee dat ze luisterde of mij begreep. Zo zei ze ‘’ anders neem je toch een extra les, maar dan privé zodat je het beter kan begrijpen’’, dit was dus niet zo fijn.

Terug naar huis, wat huiswerk gemaakt en geluncht met een zelfgemaakte pizza.

16.30 naar school om Marco en Luca weer op te halen. Vandaag gingen we naar de bibliotheek in Simancas. Het was een hele klim, het stadje ligt op een soort berg, maar uiteindelijk waren we boven. Hier de jongens een pakje melk + koekje gegeven en even genoten van het uitzicht. Toen op naar de bieb. Luca deed het echt super goed, want ik kan geen Spaans dus ging hij alles proberen te vertalen. Beide jongens hadden 3 boeken uitgezocht en toen gingen we weer terug naar huis.

Nog even buiten gespeeld en toen douchen. Na het douchen aten we lentejas + rijst en salade. Sergio had mij nog even geholpen met mijn huiswerk en Veronica gaat even een mailtje sturen naar de taalschool.

Donderdag 15 april

Ik ben wel lekker bezig deze week, vandaag alweer verslapen, dus super snel naar boven om het ontbijt klaar te maken. Marco en Luca wakker maken, aankleden en hun bedden opmaken. Jongens naar school en ik lekker serie kijken in bed. Tussendoor even een was opgehangen en om 13.30 maar eens mezelf klaargemaakt.

14.30 lunchen met leftovers van gisteren, lentejas + rijst en 2 broodjes kaas. Om half 5 alweer naar school om de kids op te halen, thuis de jongens omgekleed, een glas melk gegeven en op naar de speeltuin naast de kiosk.

Ze hebben heerlijk gespeeld met andere kinderen. Rond 19.00 gingen we een ijsje halen, want ik had beloofd dat als ze de hele week goed zouden luisteren we een ijsje zouden doen.

Terug thuis douchen, toen waren ze wel een beetje aan het klieren. Na de douche avondeten, home-made meatballs van nana.

Vrijdag 16 april

De ochtend verliep weer hetzelfde als alle andere, vandaag had ik me gelukkig niet verslapen. Ontbijt maken, kids wakker maken, aankleden, bedden opmaken en ze in de auto gezet.

Ik nog even terug naar bed en om 13.00 mezelf klaargemaakt om een rondje te hardlopen. Heerlijk rondje van ± 50 minuten door het bos, niet alles hardgelopen maar wel heel fijn rondje gedaan. Daarna even langs de supermarkt, een meloen, pruim en appel gekocht en bij de kiosk nog even een broodje gehaald. Als lunch het broodje met kaas en komkommer en tomaat gegeten en daarna de appel en pruim. De rest van de dag heb ik 2 films gekeken, heerlijk relaxed dus.

21.30 gingen we avondeten, rijst met gebakken ei en als toetje wat meloen. Morgen ben ik plots vrij, want Abuelo (Opa) komt.

Zaterdag 17 april

Redelijk uitgeslapen vandaag, 9.00 toen lekker douchen en klaar maken voor vandaag. Ik heb afgesproken met 2 meisje die in Salamanca wonen en ook au pair zijn, zij komen vandaag naar Valladolid. Om 10.00 nam ik de bus naar het busstation, want daar kwamen de meiden uit Salamanca aan.

Danni komt uit Engeland en Melissa uit Schotland. Vanaf het begin was het super gezellig. Ik heb ze een soort van tour gegeven. We hebben heerlijk gekletst, foto’s gemaakt en om 13.00 een restaurantje opgezocht om te gaan lunchen. Het terras zat eerst vol, toen zagen we dus 2 dames opstaan en weggaan, de serveerster nam hun glazen mee dus wij dachten dat we daar dan konden zitten. Toen kwamen die 2 dames ineens terug en wat ik heb begrepen van Melissa en Danni is dat ze ons uitscholden met hoe dom we wel niet waren, want hun waren nog niet klaar, ze gingen alleen maar even roken. Gelukkig kwam er iets later een andere tafel vrij. Heerlijk pizza gegeten in het zonnetje op het terras.

Na de lunch zijn we naar wat winkeltjes gegaan. Toen nog wat foto’s gemaakt bij de fontein en Campo Grande ingegaan. In Campo Grande waren vet veel eekhoorns en pauwen en nog meer foto’s gemaakt samen.

Rond 4 uur kwam Cande (het meisje die ik eerder had leren kennen) ook nog even. We hebben met ze 4en een ijsje gehaald, na het ijsje naar nog wat andere winkels geweest en toen richting het busstation gelopen. Gedag gezegd en meteen afgesproken dat ik (en Cande) een andere keer naar hun toe kom. Terug naar huis gegaan met de bus, me voeten deden super veel pijn. Thuis bleek ik een paar flinke blaren te hebben..

Marco was super blij mij weer te zien, hij kwam helemaal rennend in mijn armen springen. Als avondeten hadden we (alweer) pizza. Verteld over mijn dag, Veronica en Sergio waren super blij om te horen dat ik het zo leuk had gehad. Na het avondeten ruim één uur met mama gebeld om alles te vertellen over afgelopen week. Volgens mijn stappen teller heb ik 19.728 stappen gezet vandaag, best logisch dat mijn voeten dus zo’n pijn doen.

Zie het fotoalbum voor meer foto's!

Reacties

Reacties

Anita

Super leuk om je verhalen te lezen Zoë...geniet van al je belevenissen! ?

Joop en Nel

Heel leuk beschreven je werkzaamheden en jou belevenissen en fijn dat je wat mensen hebt leren kennen die ook daar werken. Ja het Spaans leren zal nog wel problemen opleveren indien de lerares niet in het Engels wil converseren. Maar jou lukt het wel komt best goed. Zo aan de foto's te zien en te lezen vermaak je toch wel. Veel succes met je studie en blijf gezond. Veel liefs van het thuisfront.

Opa en Anja

Heel leuk omgeving l
Heel leuk om te lezen dat je geniet en zo lekker bezig bent met die jongens ,en dat je met die andere meisjes zo lekker onderweg bent e n er een leuke dag van maakt ,en dat verslapendaar moet jij je niet aan storen dat gaat vanzelf over lieve Zoë blijf genieten.Dikke kus van Opa en Anja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!