recuerdos-de-valladolid.reismee.nl

De eerste werkweek

Maandag 5 apr:

Vandaag was het paasmaandag, Luca hoefde nog niet naar school maar Marco wel. We gebruikten vandaag dan ook als soort van proefdag. De wekker ging best vroeg 7.00, dit was best wel even moeilijk na heel wat weken uitslapen. Even opfrissen met een lekkere douche, aankleden en toen op naar boven. Hier ging ik het ontbijt voor de jongens klaar maken, hun ontbijt is melk met een schepje cacaopoeder en cerealpoeder en dan iets van een koekje erbij. Nadat ik het ontbijt had klaargezet was het tijd om de jongens wakker te maken. Marco had er nog niet zoveel zin in, maar uiteindelijk is het gelukt om beide jongens aan te kleden. Bedden opmaken en toen zelf ook naar beneden om te ontbijten.

Om 9.00 brachten we Marco naar kids garden, toen gingen we door naar de supermarkt om boodschappen te doen voor een deel van deze week. Na de boodschappen naar Simancas om Luca en Marco in te schrijven bij de bibliotheek. Thuis even relaxen en toen om 13.00 ging ik lunch maken; pasta kruidenboter. Veronica en Sergio vonden het gelukkig erg lekker, maar wel vullend. Luca wilde het helaas niet proberen en Marco had lunch op school. Na de lunch Marco ophalen en vanaf dat moment zou ik alleen zijn met de jongens om de after school routine te doen. Marco omgekleed, want op school dragen beide een uniform. We speelde in de playroom en dit ging eigenlijk wel lekker relaxt. Totdat het tijd was om op te ruimen… Ik vertelde dat het tijd was om op te ruimen zodat we buiten konden gaan spelen, maar hier werd niet naar geluisterd. Na het meerdere keren herhaald te hebben moest ik helaas een beetje boos worden op de eerste dag. Gelukkig hielp dit wel en was de playroom heel snel opgeruimd.

Tijdens het buitenspelen een lekker ijsje gehad en om 19.00 was het tijd om naar binnen te gaan en te gaan douchen. Dit was best wel een gedoe met 2 jongens die nog vol energie zitten. Maar voor een eerste keer was ik best trots toen ze schoon in pyjama beneden op de bank zaten. Toen tijd voor het avondeten en dan morgen de echte eerste officiële dag.

Dinsdag 6apr:

Helaas had ik niet super lekker geslapen dus toen de wekker ging was ik er nog niet echt klaar voor. Maar ik moest er toch echt uit dus op naar boven om het ontbijt klaar te zetten. Toen tijd om de jongens wakker te maken, dit was bij Marco weer niet echt een succes hij had namelijk absoluut geen zin in mij. Gelukkig zaten beide jongens uiteindelijk aangekleed en al aan het ontbijt.

Nadat de jongens naar school waren kroop ik nog even terug mijn bed in, vervolgens schrok ik wakker om 12.00, oeps. Mezelf klaargemaakt voor de dag en even ontbeten. Daarna mijn kamer weer een beetje netjes gemaakt en verder lekker relaxed in bed netflix gekeken.

Om 14.00 ging ik lunch maken; komkommer, tomaatjes en 2 tosti’s die helaas een beetje verbrand waren. (Aangebrande tosti’s zijn geen aanrader!)

Toen was het alweer tijd om voor het eerste de kids op te halen met de bus. Om 16.30 nam ik de bus naar de school. Eerst Marco opgehaald, maar die was het er eigenlijk niet mee eens dat ik hem ophaalde. Door naar Luca en met de bus weer terug naar huis.

Thuis was het tijd om om te kleden, maar ook hier wou Marco er niks van weten en riep alleen maar: ‘’Zoë, NO!’’. We gingen weer buiten spelen en om 19.15 op naar de douche. Vandaag ging dat gelukkig wat beter.

Woensdag 7 apr:

Weer een nieuwe dag, wekker om 7.00 en boven het ontbijt klaarzetten voor de kids en mezelf. Ze wakker gemaakt en aangekleed, vandaag ging dat verrassend goed. Bedden opmaken en naar beneden om te ontbijten. Toen de was opgehangen en de vuilniszakken naar buiten gebracht.

Om 10.30 nam ik de bus naar het winkelcentrum Vallsur, hier kocht ik even een nieuw vest en een leuk shirt. Toen bij de Carrefour in het winkelcentrum mijn lunch gekocht; 2 bruine pistoletjes en wat plakken kaas. De kaas is hier veel goedkoper dan in Nederland, voor 10 plakjes betaalde ik maar €0.99 dus dat was heel fijn. Naar buiten op naar de bus en ja hoor die kwam net aanrijden, dus ik keihard rennen voor de bus want ja ik wou niet nog een half uur wachten.

Thuis lekker geluncht en Grey’s Anatomy terug gekeken. En toen was het alweer tijd om de jongens op te halen. Vandaag was Marco heel enthousiast om mij te zien, door naar Luca en met de bus weer terug. Ze luisterden geweldig vandaag, dus eenmaal thuis na het aankleden als beloning een snoepje gegeven.

We hebben heerlijk buiten gespeeld de hele middag tot 19.00, toen het tijd was om op te ruimen rende Marco vooruit en sloot toen zichzelf op in de tuin door de poort op slot te draaien. Maar vervolgens kreeg hij hem niet meer open en ik kon niet bij de sleutel.. eerst vond hij het nog grappig, totdat hij doorhad dat ik hem ook niet open kreeg. Gelukkig was de buurvrouw thuis en die klom via een ladder in de tuin en draaide de poort open. Op naar de douche en vandaag ging zelfs nog beter dan gisteren.

Even met mama gebeld en als beloning voor de jongens aten we vandaag pizza!

Donderdag 8apr:

Vanochtend ietsjes langer blijven liggen, dus snel naar boven om het ontbijt klaar te zetten. Ze wakker gemaakt, aangekleed en de bedden opgemaakt. Nadat de jongens naar school waren mezelf klaargemaakt.

Om 10.00 nam ik de bus, want via facebook had ik een meisje leren kennen die hier ook woont en daar zou ik vandaag mee afspreken. Om naar het winkelcentrum Rio shopping te gaan moest ik overstappen bij de halte voor de El corte Ingles, vanaf daar ging een speciale bus naar het winkelcentrum. Toen ik dus wou instappen bleek dat je daar een andere buskaart voor nodig had of contant een kaartje kon kopen, 3x raden wie beide niet had… ik natuurlijk. Dus ik kreeg helemaal paniek, want ja ik kan ook nog eens geen Spaans, gelukkig stond er achter mij een lieve man die voor mij betaalde.

Eenmaal aangekomen in het winkelcentrum bleek de bus van Cande niet te komen. Dus ging ik alvast naar wat winkels. Uiteindelijk kwam ze 45 min later, we haalden een drankje bij Starbucks en gingen naar een aantal winkels. In het begin was het best wel ongemakkelijk wat ja het is toch iemand die je helemaal niet kent, hahaha. Voor de lunch hadden we pasta gehaald, de pasta was zo’n grote portie en zo vullend dat ik hem niet op kreeg. Na de lunch naar nog wat andere winkels gegaan. Ik heb 2 nieuwe mondkapjes gekocht, want hier moet je hem echt overal op, ook buiten op straat. Voordat ik de bus terug nam moest ik eerst even contant geld pinnen. Gelukkig waren er 2 pinautomaten, maar bij beide pakte hij mijn pasje niet.. wat nu?! Cande bood aan om met een andere bus te gaan waar zij wel een kaartje voor had en dat ze dan voor mij betaalde. Even snel mama gebeld om te vragen of ze kon uitzoeken wat er mis was met mijn bankpas. Ondertussen had de moeder van Cande gebeld en die bood aan ons op te halen met de auto en mij dan af te zetten bij El corte Ingles, zodat ik nog op tijd Marco en Luca kon ophalen.

Vlakbij El corte Ingles zat een bank, daar ging ik nog een keer proberen om te pinnen. Want volgens mama die met de bank had gebeld zou mijn pasje het moeten doen. En gelukkig deed hij het gewoon, pff dat scheelde toch weer heel wat stress.

De bus naar school gepakt, ik was zelfs een beetje vroeger dan de vorige dagen. Beide jongens opgehaald en weer naar huis met de bus. Thuis omkleden en op naar buiten was het plan. Maar het mooie weer was ineens omgeslagen naar regen en storm… dus dan maar beneden in de playroom spelen.

Om 19.15 was het tijd voor de doucheroutine, vandaag had ik voor het eerst de naselwash gedaan. Dit is zodat kinderen hun neus leren snuiten en is blijkbaar heel normaal in Spanje. Na de doucheroutine geholpen met het eten klaarmaken. En nog even met mama gebeld.

Vrijdag 9apr:

De wekker ging weer om 7.00, ontbijt klaarmaken, de jongens wakker maken en aankleden, bedden opmaken en ontbijten. Jongens naar school en ik nog even terug mijn bed in.

Om 11.00 nam ik de bus naar het centrum. Het was echt heel vies, nat weer vandaag en ik had geen paraplu dus kwam helemaal doorweekt aan bij de taalschool. Hier heb ik informatie gevraagd over hun manier van lesgeven en de kosten enz. Ook heb ik me meteen ingeschreven, dit betekent dat ik elke maandag en woensdag 2 uur Spaanse les heb. Ik begin aankomende maandag gewoon al! Terug door de regen heb ik onderweg maar even een paraplu gekocht. Daarna had ik een afspraak om mijn eigen buskaart op te halen, dit ging super snel.

Met de bus weer terug naar huis en toen even geluncht met een panini, een sinaasappel en wat druifjes. De rest van de middag heb ik heerlijk niks gedaan, want vrijdag ben ik in de middag lekker vrij.

Reacties

Reacties

Anja

Leuk je verhalen Zoë!

Joop en Nel

Een berichtje in het Spaans voor jou.

Querido Zoë,
Querido Buenos Querido estés tomando clases de Espańol, te deseo mucha sierteelt, entonces la convivencia con los Españoles será en cualquier cash major. In grand abrazo de Nel en Joop

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!