recuerdos-de-valladolid.reismee.nl

Weekoverzicht van 29/03 tot 04/04

Hola allemaal,

Hier een samenvatting van de afgelopen week;

Zondag 28 mrt:
Vandaag was dan de eerste echte dag hier. Om 9.30 uur stond ik op en was het tijd voor een typisch Spaans ontbijt; churros met chocolade. Ik ben er achter gekomen dat dat toch niet echt mijn ding is, dus nam ik een broodje met de hagelslag die ik had meegenomen. Een uurtje later was het tijd om Marco en Luca naar golf te brengen. Tijdens de golf les gingen mijn host parents en ik een rondje lopen. Dit rondje was toch langer en harde tempo dan ik had gedacht, dus ik had de verkeerde schoenen aan en dit resulteerde is blaren op beide voeten…. Kids opgehaald van golf en toen zat ik dus al op 7100 stappen. Terug naar huis even opfrissen en toen gingen we op pad.

De kids waren uitgenodigd door de brandweer, dus daar gingen we naartoe. Echt een super ervaring, ze mochten in alle soorten brandweerwagens, sirenes aanzetten en de brandweerhelmen opdoen. Daarna mochten ze mee op de ladder omhoog en zelfs ik mocht ook even. Het was best hoog en een beetje eng, maar het uitzicht was mooi.

Na de hele middag op de brandweerkazerne gingen we om 14.30 uur naar de McDonalds om lunch te halen. Dit aten we thuis op en na het eten was het tijd om uit te rusten. Lekker relaxen op mijn kamer, beetje knutselen in mijn scrapbook en ook even geskypet met mama.

Om een uur of 18.00 ging ik samen met de kids buiten spelen. Het is een soort binnenpleintje die je alleen kan bereiken via een huis, hier heb je een speeltuintje en een zwembad. Dit is echt bizar, maar wel echt super fijn. Om 20.00 uur was het tijd voor de doucheroutine, helpen met de jongens douchen en meteen uitgelegd hoe de routine in elkaar zit. Daarna ging ik zelf ook douchen en nog even relaxen.

Om 21.15 uur was het tijd voor avondeten, we aten tomatensoep met brood. Na eten was het bedtijd voor de jongens.

Klein beetje verbrand in mijn gezicht, want de zon is hier natuurlijk iets scherper. Ook vond ik het vandaag aardig warm, terwijl de Spanjaarden allemaal in truien enz. rondliepen.

Maandag 29 mrt:
Dag nummer 2 begon iets minder goed, ik sliep door mijn wekker heen. Dus snel aankleden en ontbijten. Om 10.45 gingen Veronica, Luca en ik naar het centrum van Valladolid, want Luca had hier een afspraak bij de opticien.

Na de afspraak gingen we even naar wat winkels, het is echt zo fijn dat je hier ‘gewoon’ kan winkelen, we kochten een nieuwe jas voor Marco en nog wat andere dingen. Daarna deden we even een drankje op het terras. Bij de fontein op Plaza Zorilla is nu een kleine kermis, dit omdat het Easter holiday (Semana Santa) is, Luca mocht hier in 2 attracties.

Om 14.30 hebben we Marco opgehaald bij Kidsgarden en gingen we door naar huis voor de lunch; kip met rijst. Na de lunch was het tijd om te relaxen voor mij.

Rond 16.30 nam ik de kids mee naar de supermarkt om even een paar noodzakelijk dingen te halen die ik niet mee had in mijn koffer. Toen hebben de kids in het speeltuintje gespeeld naast de supermarkt en om 18.15 hebben ze iets lekker gehaald bij de kiosk.

19.00 tijd voor de doucheroutine, deze hoef ik nu nog niet te doen. Als avondeten, om 21.00, hadden we pasta met tomatensaus.

Dinsdag 30 mrt:
Lekker op tijd opstaan, 8.30, douchen, ontbijten en klaarmaken voor een dagje Leon.

Het was 1.5 uur rijden naar Leon, maar gelukkig voelde het veel korter. Eenmaal daar aangekomen gingen we naar Nana (Veronica haar moeder). Samen met Nana naar het centrum van Leon. Het was erg mooi, oude huisjes en allemaal kleine zijstraatjes. En nog even lekker op het terras gezeten.

Om 15.00 was het tijd voor de lunch bij Nana, ze had paella gemaakt, dit had ik nog nooit eerder gehad, ik vond het niet super lekker. Wel was er echt een heerlijk toetje, aardebeien met slagroom en een ijsje.

Na de lunch ging ik samen met Veronica naar de Carrefour voor wat boodschappen en wat dingen die ze niet hadden in de supermarkt vlakbij. Toen naar het park waar Nana was met Marco en Luca.

1.5 uur terug in de auto. Thuis gebeld met mama en Eva, want Eva is vandaag jarig (Gefeliciteerd Eefje). Om 21.00 was het tijd om te eten; Spaanse tortilla en salade.

Woensdag 31 mrt:
Vandaag was het een hele rustige dag. Om 10.30 kwamen er 2 vriendjes met Luca spelen. De vriendjes werden om 12.30 weer opgehaald. Om 13.00 ging ik even snel naar de supermarkt voor wat brood en boter.

15.00 was het tijd voor de lunch; lentejas (linzen) soep met rijst. Was niet een groot succes bij mij. Om 18.30 ging ik met de kids de paddenstoel cakejes maken, dit vonden ze echt geweldig.

Om 20.00 bij gekletst met mama via skype. Toen kwam Marco me halen voor het avondeten, dus ik zei: “Come say hi to my mom’’ waarop Marco reageerde met: “ No Zoë dinner”

Na het eten hadden we een meeting gedaan, om de weekroutine uit te leggen aan mij en alles door te nemen.

Donderdag 1 apr:
De dag begon lekker laat, 10.00, douchen, aankleden en ontbijten. En de rest van de ochtend rustig aangedaan.

Om 12.15 Luca helpen met een knutsel werkje en om 12.45 gingen we onderweg. Vandaag gingen we naar een Horse riding club. Vrienden van Veronica en Sergio zijn hier lid en de man van dat gezin is de president van de club. Ze waren echt super aardig en ze hebben 3 kids; Gonzalo (1 jaar ouder dan Luca), Javier (Even oud als Luca) en Maria (1 jaar ouder dan Marco).

Hier gingen we lunchen. Het was echt vet luxe en groot met een restaurant/bar, 3 zwembaden, paardenstallen, een buitenbak, een overdekte buitenbak, tennisveld, paddelcourt, voetbalveld, kidsclub, basketbalveld en ik denk nog wel meer. Na de lunch gingen we buiten zitten bij de bar die bij de kidsclub zit. Daar hebben we de rest van de avond gezeten.

Om 21.30 gingen we terug naar huis en om 22.30 was het tijd om te eten; pizza met champignons, maar omdat ik dat niet lust had ik brood met nutella en hagelslag.

Vrijdag 2 apr:
Salamanca stond vandaag op de planning. Rond 10.50 vertrokken we, 1 uur rijden met de auto.

Daar aangekomen gingen we naar Sergio’s vader, hier lieten we de kids even, zodat Sergio, Veronica en ik naar het nieuwe appartement van Sergio zijn broer en schoonzus konden kijken. Vanuit daar langs de macdonalds voor lunch voor de kids en mij, want de rest ging paella eten.

Om 15.30 ging ik samen met Veronica, Sergio zijn broer en schoonzus naar het centrum van Salamanca. Hier deden we een kort rondje om alle belangrijke dingen te zien, zoals Plaza Mayor.

Toen gingen we naar het Tourist office, hier kreeg ik uitleg over ‘must see/do’ dit is echt super handig voor als we nog een keer heen gaan. De kerk was vandaag gratis toegankelijk vanwege holy week, dus namen we daar even een kijkje. Helaas was ik mijn camera vergeten, je kon namelijk de Virgins zien die ze normaal gesproken door de straten dragen (Processie) tijdens Pasen.

S ’avonds rond 20.30 waren weer terug en als avondeten hadden we pizza en wat salade.

Zaterdag 3 apr:
Langzaam de dag begonnen, heerlijk uitgeslapen tot 10.00 uur. Vandaag was een bijzondere maar vooral spannende dag. Ik ging voor het eerst alleen op stap. Om 12.00 nam ik de bus naar het centrum van Valladolid. Bij de bushalte op Plaza Zorilla stond Veronica op mij te wachten. Samen gingen we naar het Tourist office voor informatie over alle to do’s en to sees in Valladolid. Daarna ging Veronica terug naar huis en was ik toch echt op mezelf aangewezen.

Eerst ging ik een paar winkels in, even shoppen als vanouds. Daarna ging ik door naar de kathedraal. Vandaag was er gratis toegang in alle kerken vanwege de holy week. Deze kerk was wel iets minder spectaculair als de kerk in Salamanca. Na de grote kathedraal ging ik nog naar een kleiner kerkje, deze vond ik mooier dan de grote kathedraal.

Rond 14.00 ging ik op zoek naar een restaurantje om te lunchen. Het werd pizza, buiten was er helaas geen plek meer, dus werd het binnen. In het restaurant werkte maar één iemand die redelijk Engels sprak, dit was niet heel handig, maar gelukkig was hij harstikke aardig en behulpzaam. Na een heerlijke pizza en wat drinken ging ik weer verder.

Wat rond gewandeld op Plaza Mayor, door de winkelstraatjes, een klein ansichtkaartje/boeklegger voor in mijn scrapbook en ook 2 nieuwe shirts gekocht.

Om 18.00 nam ik de bus weer terug naar huis, even onder de douche gesweest en mijn avontuur gedeeld met mama via skype. Als avondeten hadden we wat pasta. Moe maar zeer voldaan ben ik na het eten meteen gaan slapen.

Zondag 4 apr:
Na een super leuke dag gisteren kon ik vandaag lekker uitslapen.

Om 13.00 gingen we naar park Campo Grande, dit is een super mooi, groot park in het centrum van Valladolid. Er lopen allerlei dieren rond, zo heb ik wat pauwen gezien en een eekhoorn van heel dichtbij.

We gingen samen met vrienden van Veronica en Sergio lunchen. Het restaurant had de regel van max 6 personen aan een tafel en wij waren met z’n 8en. Hierdoor zat ik samen met Marco, Luca en Lucia (de dochter van hun vrienden) aan een andere tafel. Als vooraf had ik chicken wings gekozen, maar deze waren niet gaar… Daarna als hoofdgerecht had ik een super lekkere hamburger met wat frietjes. Ook had ik nog een toetje, een overheerlijke wafel met chocoladesaus en chocolade ijs bovenop, hierna zat ik echt helemaal vol!

Na de lunch mochten de kids wat ritjes doen op de kleine kermis en na de ritjes liepen we naar Plaza Mayor. Hier gingen we op een terrasje zitten en hebben we de rest van de dag gezeten. De kids reden rondjes op hun fiets over het plein. En ik genoot vooral van het zonnetje, nu ben ik alleen een klein beetje verbrand..

Om 20.00 gingen we terug naar huis en in de auto met Marco en Luca hadden we gezellig selfies gemaakt. Rond 21.30 lekker eten; omelet met salade. En dan begint morgen mijn eerste werkweek, spannend!

Ik spreek jullie hopelijk weer bij de volgende blog, vergeet niet om je email toe te voegen zodat je een melding krijg als ik een nieuwe blogpost heb geüpload.

Groetjesss!!

Zie fotoalbum voor foto's van de afgelopen week!

Reacties

Reacties

Joop en Nel

Hallo lieverd,
Bedankt voor je uitgebreide verhaal en ja het eten en dagprogramma ziet er anders uit als in Nederland dat word even schakelen maar dat lukt jou wel. De plaats Vallodolid kennen wij ok van onze rondreizen door Spanje, persoonlijk, een leuke plaats om te winkelen en een terrasje te pakken. Ik heb voor jou extra fitoruimte gekocht zodat je genoeg foto's kan opsturen. Succes verder maar dat gaat jou wel lukken. Een dikke knuffel van Nel en Joop

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!