recuerdos-de-valladolid.reismee.nl

Een lange dag!

En toen begon het voor het echt. De wekker ging lekker vroeg om 6.00 uur, nog een keer alles doorlopen en checken. Daar zaten mama en ik dan in de auto onderweg naar Schiphol.

Eenmaal aangekomen op Schiphol was het nog maar de vraag hoe ver mama met mij mee kon. Met een beetje negeren van een aantal borden stonden we dan bij de check in balie. Na talloze keren de koffer thuis gewogen te hebben met als resultaat 23.3 kg gaf de weegschaal daar toch echt 24.9 kg aan, wat nu?! Koffer open en dan maar meer in de handbagage doen, want die wordt niet gewogen toch? Gelukt, koffer woog 23.1 kg dat mocht dan weer wel. Daar gingen we weer tot aan de poortjes voor de douane. Hier moest ik dan toch echt gedag zeggen tegen mama…

Douane ging best makkelijk, op naar de gate. Ik kan je vertellen dat is nog best even zoeken als je voor het eerst alleen op reis gaat en al best wat jaren niet meer met het vliegtuig ben weggeweest. Maar ik had hem gevonden, dus daar zat ik dan mijn ontbijt te eten met zicht op de vliegtuigen. Ik mocht pas om 9.17uur boarden en het was pas 8.15uur, dus dan maar een spelletje doen en wat muziek luisteren.

9.20 uur ik mocht boarden, opzoek naar de goeie rij en stoel, een mooi plekje bij het raam. Ik dacht vanwege het coronavirus zit er vast niemand naast je, maar dat had ik even fout gedacht… Het vliegtuig zat zo goed als vol. Om 9.45 zouden we gaan vliegen, eenmaal losgekoppeld van de vliegtuigslurf konden we gaan. Totdat we maar niet weggingen en er werd omgeroepen ‘’in verband met technische problemen moeten we helaas terugkeren naar de gate, ons excuses voor het ongemak’’ lekker dan dacht ik, heb ik weer…

Uiteindelijk moesten we dus naar een ander vliegtuig en dus ook een andere gate. Daar ging iedereen van het vliegtuig dan van gate D71 naar C11, dat is best een stukkie lopen. Opnieuw boarden, dit keer om 11.10 uur. Daar ging ik dan echt, de lucht in. 2 uur vliegen later ongeveer kwamen we dan aan op Madrid airport. Vanaf daar moest ik naar het bus station, maar door de vertraging had ik geen 2.5uur de tijd om daar te komen maar nog 20 minuten. Snel in de shuttle bus van T1 naar T4 en op naar de bus. 3x raden die reed voor mijn neus weg…. Shit! Gelukkig ben ik er samen met de buschauffeurs die er nog wel stonden, en mijn host mom aan de telefoon voor de vertaling, uitgekomen. En mocht ik dus met één van hen mee naar het station in Madrid waar de goeie bus dan zou staan.

En toen zat ik in de goeie bus. 3 uur lang onderweg in zo’n tourbus waar je ook mee op schoolreisje gaat, maar deze had wel een tv’tje. Dus lekker een film gekeken en toen schoot het al aardig op.

18.10 uur aangekomen op het busstation in Valladolid, mijn bestemming. En daar stonden ze dan, mijn host mom en host kids. Ze zijn echt super lief. En jullie raden het nooit maar we gingen gewoon op het terras zitten iets verderop!! Ja je hoort het goed, op het terras, dat is echt een tijd geleden man. Ik merk wel dat de taal nog een dingetje is. Gelukkig is mijn host mom Brits dus kan ik met haar goed communiceren.

Rond een uur of half 8 gingen we dan naar het huis, ik kreeg een rondleiding door het hele huis. En mocht daarna gaan settelen in mijn kamer. Koffers uitpakken en even videobellen met mama en Eva, even een kleine tour gegeven. Om 21.30uur gingen we dan avondeten, maar al snel werd mij verteld dat ze hier lunch en avondeten eigenlijk omdraaien vergeleken met Nederland. Dus we aten vissticks en een soort van tosti leek het wel. Toen was het tijd om mijn cadeautjes te geven. Ik had pannekoekenmix meegenomen, appeltaartmix, paddenstoelcakjesmix, stroopwafels, hagelslag en nog 2 kleine cadeautjes voor de kids.

Na het eten verder met uitpakken, nog een keer met mama en Eva bellen, wat dan toch wel moeilijk is en even lekker wezen douchen. Alles hangt in de kast of ligt waar het nu goed ligt. En daar zit ik dan om 00.00 uur deze blog te schrijven, zodat ik het niet vergeet haha. Welterusten allemaal en tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

Marian

Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen!

Joop en Nel

Halo lieve schatten dat je veilig aangekomen bent en dat het klikt met de familie, als ik het goed begrepen heb. En leuk dat je deze ervaring hebt opgedaan alleen reizen naar het buitenland klinkt zo gewoon maar er komt en zeker voor de eerste maal naar het buitenland voor je werk, nog zo veel onbekende dingen tegen. Maar je hebt het goed opgelost. Je bent gesetteld op je kamer en dan afwachten hoe het verder verloopt. In ieder geval alvast een ervaring wijzer. Succes verder en we zijn in gedachten bij je. Dikke knuffel van ons beide.

Olga

Wat stoer en ik hoop dat je een top tijd zal krijgen!

Syl J

Wat stoer van je! Heel veel plezier. Dit vergeet je niet meer

Anita

Heel veel plezier lieve schat, geniet van alles! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!